Bestelt u op werkdagen voor 17.00 uur? Dan krijgt u uw levering binnen de 5 werkdagen.
Vraag onze specialist
Nu open

+32 3 303 78 50

E-mail ons

WhatsApp





Hoe plaatst u een bestelling bij Pedroshop.be?

Wij helpen u op weg

Stap 1: selecteer een rektype
Kies een rektype om dat vervolgens aan te passen naar wens. 

Stap 2: configureer uw rek

In de configurator doorloopt u in totaal 4 stappen voordat u uw rek op maat kunt bestellen. Is uw rek zoals u het wilt? Voeg het dan toe aan uw winkelwagen door op de groene knop rechtsboven te klikken.

Stap 3: bekijk uw winkelwagen

In de winkelwagen ziet u alle producten die u hebt gekozen. Controleer de producten, prijzen en verzendkosten en ga naar de kassa.

Stap 4: voer uw gegevens in

Kies voor een bestelling met of zonder account en voer uw factuur- en afleveradres in. Vermeld ook de gewenste leverdatum.

Stap 5: kies uw verzend- & betaalmethode

Kies de verzend- & betaalmethode en ga naar de volgende stap om uw bestelling te controleren. U kiest voor een betaling via Bancontant / MisterCash, VISA / MasterCard, iDEAL, achteraf betalen (alleen bedrijfsmatig) of via overschrijving.

Stap 6: controleer uw bestelling

Controleer alle ingevoerde gegevens en uw bestelling. Klopt alles? Bevestig uw bestelling door de betaalplicht en de algemene voorwaarden te accepteren. Daarna wordt u doorgestuurd naar de betaalprovider.

Stap 7: ontvang de bevestiging

U ontvangt per e-mail de bevestiging van uw bestelling, samen met uw factuur en definitieve leverdatum.


Betaalmogelijkheden:

Mister Cash  

Hebt u toegang tot Mister Cash? Betaal dan met Mister Cash! Mister Cash is een veilige en snelle betaalmethode. Bij Pedroshop.be kunt u kiezen voor deze betaalmethode. U vult uw kaartnummer en vervaldatum in en wordt automatisch naar de website van uw bank geleid. Op de website van uw bank zal u gevraagd worden uw bestelling en betaling te controleren en dit te betalen. Mister Cash is de meest gebruikte betaalmethode op internet in België! 

Wat zijn de voordelen van betalen met Mister Cash?

  • Snel, simpel en veilig online betalen via je eigen bank.
  • Op werkdagen voor 17.00 uur met Mister Cash besteld? Voorraad producten binnen 3-5 werkdagen in huis!
  • Betaling met Mister Cash is bij Pedroshop.be geheel gratis.

Creditcard  

Betaalt u liever met uw creditcard van Visa of Mastercard van Belgische aanbieders? Dat kan ook bij Pedroshop.be! Met uw creditcard betaalt u veilig en eenvoudig uw bestelling. 

De voordelen van betalen per creditcard: 

  • Betalingen met Creditcard van Visa of Mastercard is veilig en eenvoudig.
  • Uw creditcard gegevens worden beveiligd verstuurd.
  • Op werkdagen voor 17.00 uur met uw creditcard besteld? Binnen 3-5 werkdagen heeft u onze voorraad producten in huis!
  • Betaling met creditcard is bij Pedroshop.be is helemaal gratis.

Overboeking

Zakelijke bestelling

  • Bankoverschrijving

Zakelijke klanten kunnen bij Pedroshop.be op bankoverschrijving een bestelling plaatsen. Dit houdt in:  

  • Er is een vooruitbetaling  gedaan van 50% van het totale factuurbedrag. Na ontvangst van de vooruitbetaling wordt uw bestelling verstuurd. Bij vooruitbetaling kan het 1 tot 3 werkdagen duren voordat we uw betaling hebben ontvangen - de kans is aanwezig dat u hierdoor onze producten niet binnen 3-5 werkdagen in huis heeft.
  • Voorzover niet anders is overeengekomen, dient het resterende bedrag, de andere 50% van het totale factuurbedrag, binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn op onze rekening te worden overgemaakt.
     
  • Achteraf betalen

Als zakelijke klant kunt u bij Pedroshop.be ook op rekening bestellen. Hiervoor gelden de volgende regels:

  • U bent al klant bij Pedroshop.be;
  • U heeft reeds eerder bij Pedroshop besteld;
  • U kunt een gewaarborgd uittreksel van de BECI-KvK overleggen, niet ouder dan 6 maanden.

U bestelling wordt alleen door Pedroshop.be in behandeling genomen:

  • Wanneer Pedroshop.be een purchase / inkoopopdracht op officieel briefpapier, voorzien van productomschrijving, factuur- en afleverdres heeft mogen ontvangen;
  • Er een ondertekende offerte door Pedroshop.be aan u verstrekt.

Zodra we uw bedrijfsgegevens hebben gecontroleerd, zetten wij de bestelling door. Pedroshop.be hanteert een betalingstermijn van 14 dagen na het ingaan van de bedenktijd. 

Wilt u op rekening kopen, neem dan eerst contact op met onze verkoopafdeling : 03 303 78 50. 

Particuliere bestelling

  • Bankoverschrijving                             

Ook u als consument kunt bij Pedroshop.be op bankoverschrijving bestellen. Hiervoor zijn de volgende regels van toepassing: 

  • Er is bij bestelling een vooruitbetaling gedaan van 50% van het totale factuurbedrag. Na ontvangst van de vooruitbetaling wordt uw bestelling verstuurd. Bij vooruitbetaling kan het 1 tot 3 werkdagen duren voordat we uw betaling hebben ontvangen - de kans is aanwezig dat u hierdoor onze producten niet binnen 3-5 werkdagen in huis heeft.
  • Voorzover niet anders is overeengekomen, dient het resterende bedrag, de andere 50% van het totale factuurbedrag, binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn op onze rekening te worden overgemaakt.

 

Pin betaling      

Wanneer u ervoor kiest om uw bestelling af te halen bij ons in ons magazijn in Elst (UT - Nederland) én u niet hebt gekozen voor een van bovenstaande betaalmogelijkheden, dan zal uw bestelling betaald moeten worden per pin betaling. 

Bij ons in ons magazijn kunt u deze pin betaling volbrengen. 

 

 
Levering

Levertijd:

Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, dan vanaf 3 werkdagen in huis

Rekkenspecialist.be biedt u de beste bezorgservice op internet. Per type rek gelden de volgende levertijden:

  1. Metalen legbordrekken (GS3): 3 - 5 werkdagen
     
  2. Houten legbordrekken (Easyrack): 3 - 5 werkdagen
     
  3. Houten legbordrekken (Archos): 10 - 14 werkdagen
     
  4. Grootvakstellingen (AR): 4 - 5 werkdagen
     
  5. Kunststofrekken: 7 - 10 werkdagen

Levertijd bij betaling via factuur 
Bij een levering met factuur kan het 1 tot 3 werkdagen duren voordat we uw betaling hebben ontvangen. Zodra het bedrag op onze rekening staat, krijgt u per e-mail bericht van de leverdatum.

Levering algemeen:

De goederen worden standaard op de begane grond geleverd. Indien mogelijk wordt het pakket in zijn geheel achter de eerste (magazijn)deur geleverd. In de regel is en blijft de besteller verantwoordelijk voor het lossen van de goederen tenzij anders overeengekomen.

Levering op een interne locatie, een kelder of een hoger gelegen verdieping is mogelijk. U moet dan vooraf de situatie omschrijven en aangeven om welke verdieping het gaat. Eventuele extra kosten, boven op de transportkosten, zullen worden doorbelast.

  • Verzendkosten
    Zodra u uw bestelling invoert, berekent de onlinemodule automatisch de verzendkosten. Die staan ook in het totaaloverzicht van uw bestelling.

    België: 
    Houd rekening met transportkosten binnen België voor stellingen vanaf 75 euro t/m 245 euro excl. BTW.

    Nederland:
    Houd rekening met transportkosten binnen Nederland voor stellingen vanaf 0 euro t/m 115 euro excl. BTW. Extra transportkosten voor bestellingen die afgeleverd moeten worden op een van de waddeneilanden bedragen 125 euro excl. BTW. Wilt u uw bestelling afgeleverd hebben in Amsterdam Centrum (postcode 1011 t/m 1018) dan wordt er een toeslag berekend van 15 euro excl. BTW.

  • Geen bezorging op zaterdag
    Rekkenspecialist.be levert alleen op werkdagen: van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur.
  • Kies uw gewenste leverdatum
    U kunt ook zelf uw gewenste afleverdatum bepalen. Daarbij moet u wel rekening houden met de minimale verzendtijd van 3-5 werkdagen. Wanneer u via overschrijving betaalt, moet u er rekening mee houden dat het 1 tot 3 dagen kan duren voordat wij uw betaling ontvangen hebben. Zo kan het gebeuren dat uw gewenste leverdatum niet haalbaar is. We bevestigen uw levering zo snel mogelijk per mail.
  • Wat als u niet thuis bent?
    Op de afleverdatum (die per mail is bevestigd) worden uw goederen geleverd. De levering vindt plaats op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Bent u afwezig op de dag van de levering? Dan worden de goederen weer meegenomen. Vervolgens spreken we een nieuwe leverdatum af. De extra kosten worden in rekening gebracht.
  • Verkeerd afleveradres
    Wat gebeurt er wanneer er een verkeerd afleveradres wordt ingevoerd? Zodra de chauffeur vaststelt dat het adres onjuist is, contacteren we u voor het juiste adres. De eventuele extra kosten die de transporteur aan ons vraagt, worden naar u doorgerekend.
  • Uw bestelling afhalen
    Gaf u aan dat u uw bestelling wilt afhalen? Dan krijgt u per mail bericht op welke dag dit kan. Afhalen is mogelijk van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. 
    Ons adres: Elsterstraatweg 31a
                    3922 GD Elst (Utrecht)
                    Nederland



Ruilen en Retouren

 

Let op: het herroepingsrecht geldt alleen voor consumenten. Voor zakelijke klanten gelden de volgende algemene voorwaarden van Thuiswinkel Zakelijk.

Consumenten: 14 dagen bedenktermijn (herroepingsrecht)

  • U hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
  • De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde (die niet de vervoerder is) het goed fysiek in bezit krijgt.
  • Producten die speciaal voor u op maat werden gemaakt, vallen niet onder het herroepingsrecht. Bijvoorbeeld: een kast in een speciaal bestelde RAL-kleur. Hieronder een overzicht van alle type rekken:
    Metalen rek: binnen 14 dagen is retourneren mogelijk
    Houten rek 'Archos': dit rek moeten we op maat laten maken en kan niet worden geretourneerd
    Houten rek 'Easyrack': binnen 14 dagen is retourneren mogelijk
    Grootvakstelling: binnen 14 dagen is retourneren mogelijk
    Kunststof rek: dit rek moeten we op maat laten maken en kan niet worden geretourneerd
  • Wilt u van uw herroepingsrecht gebruikmaken? Dan moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen. U kunt hiervoor het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF) gebruiken, maar u bent hiertoe niet verplicht.
  • Als u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht, moet u het product met alle geleverde toebehoren en (indien redelijkerwijze mogelijk) in de originele staat en verpakking aan Pedroshop.be retourneren, conform de door Pedroshop.be verstrekte instructies.
  • U moet de mededeling dat u wilt gebruikmaken van uw herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Consumenten: Gevolgen van de herroeping

Herroept u de overeenkomst? Dan krijgt u alle betalingen terug die u tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten door uw keuze voor een andere leverwijze dan de door ons geboden goedkoopste standaardlevering). Dat gebeurt zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij u uitdrukkelijk hebt ingestemd met een ander betaalmiddel. In ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Rekkenspecialist.be mag wachten met de terugbetaling tot het de goederen heeft teruggekregen, of tot u hebt aangetoond dat u de goederen hebt teruggezonden, naargelang welk tijdstip eerst valt.

U moet de goederen meteen terugzenden of overhandigen, en ten laatste binnen 14 dagen na de dag waarop u meedeelde dat u de overeenkomst wilt herroepen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U kunt het transport voor het terugzenden van de goederen in overleg met Pedroshop.be regelen. Wilt u het transport zelf regelen? Overleg dan eerst met Pedroshop.be voor het retouradres. Want dat hangt af van welke goederen u wilt terugzenden.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen als die het gevolg is van een gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


Garantie

Hoe zit het met de garantie bij Pedroshop.be?

De producten die u in een van onze webshops koopt, voldoen aan de vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de wettelijke bepalingen op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst.

Een garantie die wordt verstrekt door de toeleverancier, fabrikant of importeur beperkt niet de wettelijke rechten en vorderingen die u als consument op grond van de overeenkomst tegenover ons kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Onder ‘extra garantie’ wordt verstaan: elke verbintenis van Pedroshop.be, van zijn toeleverancier, importeur of producent waarin die - als hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst - aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe die wettelijk verplicht is.

De garantie van de verschillende rekken varieert tussen de 1 en 2 jaar. Hieronder een overzicht van de garantie per type stelling:

  • Metalen rekken: 2 jaar
  • Houten rekken (Archos en Easyrek): 2 jaar
  • Grootvak stellingen (AR): 2 jaar
  • Kunststof stellingen: 1 jaar

Hebt u een klacht en wilt u aanspraak maken op de garantie van de bestelde producten? Contacteer ons dan.


Klachtenprocedure Pedroshop.be 

Wat doet Pedroshop.be met uw klacht?

Uiteraard willen wij dat u tevreden bent. Wij doen er dan ook alles aan om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Daarnaast is uw klacht voor ons een aanleiding om na te gaan hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.

Vindt u dat u niet naar behoren bent behandeld door een van onze medewerkers? Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw aankoop via onze webshop? Of vindt u dat uw klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld? Meld dit dan zeker aan onze klantenservice via info@pedroshop.be.

Uw klacht wordt in behandeling genomen als: 

  • u bij een van onze webwinkels een bestelling hebt gedaan
  • uw (bedrijfs)naam, adres en woonplaats in de mail vermeld staan
  • uw order- en factuurnummer in de mail vermeld staan
  • u de klacht binnen een tijdsbestek van 2 maanden bij ons hebt gemeld (Als klant hebt u de plicht om een defect of een andere klacht binnen de 2 maanden te melden.)

U ontvangt via e-mail een ontvangstbevestiging van uw klacht. De klachten die bij Pedroshop.be worden ingediend, worden binnen een termijn van 14 dagen beantwoord, gerekend vanaf de datum van ontvangst. Vraagt een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd? Dan ontvangt u een bericht van ontvangst en een indicatie van wanneer u een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.

Een klacht over een product, dienst of de service van Pedroshop.be, kunt u ook indienen via het klachtenformulier van de website van vzw Safeshops.be.

Kan de klacht niet in onderling overleg worden opgelost? Dan ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. De klacht wordt dan doorgestuurd naar het Comité van Toezicht van bdma. Zij waken mee over het respecteren van de labelvoorwaarden. Voor meer informatie over bdma ga naar de website www.bdma.be. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Consumentenombudsdienst en de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform, ga naar de website van ongeschillen beslechting voor meer informatie.

 

Daarom ...
Rekkenspecialist.be



Contactgegevens

Elsterstraatweg 31a
3922 GD Elst (Utr.)

info@pedroshop.be
+32 3 303 78 50
whatsapp +3233037840